De eerste week in Nelspruit - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Tim Leeuwis - WaarBenJij.nu De eerste week in Nelspruit - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Tim Leeuwis - WaarBenJij.nu

De eerste week in Nelspruit

Door: Tim Leeuwis

Blijf op de hoogte en volg Tim

22 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Nelspruit

Hee iedereen. Hierbij mijn eerste korte verslagje van mijn eerste week van m'n reis. De reis is extreem soepel verlopen. Zelfs de douane heeft niet moeilijk gedaan over het feit dat ik langer in ZA wil blijven dan toegestaan is. Het appartement waar ik in verblijf zit op een dubbele garage van de broer van mijn begeleider (die ook de buurman van mijn begeleider is, ideaal dus) en is hartstikke luxe. De eerste dag was een hartelijk welkom van mijn begeleider (Mike) en de vrouw van zijn broer (Jenny). Iedereen is hartstikke vriendelijk en behulpzaam, maar je hebt hier wel snel genoeg door dat je in de goede wijken moet blijven, anders ben je toch echt je waardevolle spullen kwijt. Maarja, het blijft Afrika hé?
De eerste dagen op kantoor waren ook een goed succes. Een prima kantoor samen met de PA van Mike (Sweetness heet ze) en op een heel mooi terrein met prachtige begroeiing. In één van mijn pauzes ben ik ook al mijn eerste wildleven tegen gekomen, namelijk een groep van minstens 50 apen, waar ik mooi dicht in de buurt kon komen en foto's kon maken (zie foto's dus). Afgelopen zaterdag heb ik zelfs al aan een lokaal sportevenement mee kunnen doen, namelijk een hardlooproute van 5 kilometer, alleen wist ik niet dat dat het was. Conclusie 5 kilometer hardlopen in normale kleding op hike-schoenen en met een camera en portemonnee in je broekzak met 27 graden en 94% luchtvochtigheid is best zweten!
Aankomende dinsdag gaat het echte werk beginnen. Dan mag ik het veld in. En gelijk goed ook, want ik ben vrijdag pas weer in de bewoonde wereld, met een grote waarschijnlijkheid dat ik tegen die tijd de "big five" al gezien heb! enorm veel zin in dus, en ik laat daarna wel weer weten hoe het hier allemaal gaat.

Groetjes thuis! en tot snel

  • 22 Maart 2015 - 18:20

    Rik Leeuwis:

    Hey Tim,

    Het huisje ziet er super netjes uit. Gelukkig dat je zo goed bent ontvangen.
    Veel succes in de wildernis!

    Rik

  • 22 Maart 2015 - 19:22

    Tis:

    Hey Tim! Leuk verhaal, ziet er ook goed uit allemaal! Ik zie dat je een tijdelijke vervanger voor monster bent tegengekomen? ;) Heel veel plezier in de jungle, beter scoor je die big five! -Tis

  • 22 Maart 2015 - 19:54

    Oma Co En Opa Jaap:

    Wat fijn om zulke goede berichten te ontvangen. Je onderkomen en het buitengebeuren zien er geweldig uit en de ontvangst was ook prima zo te lezen.
    Veel succes en plezier en de hartelijke groeten van ons.

  • 22 Maart 2015 - 20:46

    Sandra:

    Ha Tim,
    Zo te zien heb je meer ruimte dan in Wageningen....

  • 23 Maart 2015 - 13:15

    Opa En Oma Van Der Vlies:

    Hallo Tim wat fijn dat alles zo goed gaat ,je kamer ziet er heel mooi en leuk uit
    Veel succes met de dagen die komen gaan in de jungle
    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Hallo, ik ben Tim. Voorlopig is mijn profiel nog niet heel uitgebreid omdat ik net begonnen ben, maar met meer reizen komen meer verhalen. Enjoy!

Actief sinds 22 Maart 2015
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 2704

Voorgaande reizen:

16 Maart 2015 - 21 Juli 2015

Thesis in Nelspruit, Zuid Afrika

Landen bezocht: